Ratų suvedimas

Suvedimas

 Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dvieų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis.

Išvirtimas

 Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui. Nulinis išvirtimas užtikrina minimalų padangų susidėvėjimą, taip atitinkamai pailgėja jų tarnavimo laikas. Neigiamas išvirtimas pagerina stabilumą posūkiuose.

Kasteris

 Kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginėje automobilio plokštumoje ašies projekcijos. Išilginis posvyris užtikrina ratų išsilyginimą, priklausantį nuo automobilio greičio.

Ratų suvedimą reikia atlikti:

  1. Kas 10 – 20 tūkstančių kilometrų.
  2. Važiuojant tiesiai pajutus trauką į šoną.
  3. Pajutus nestabilumą kelyje.
  4. Pastebėjus netolygų padangų dilimą.
  5. Vairui sunkiai grįžtant į pradinę padėtį.
  6. Po stipraus smūgio į duobę ar kita kliūtį.
  7. Pakeitus automobilio prošvaistę.
  8. Po sezoninio padangų keitimo.
  9. Sumontavus ant ratlankių naujas padangas.
  10. Jei automobilio apsisukimo spindulys į kairę ar į dešinę yra nevienodas.
  11. Permontavus aukštesnes ar žemesnes pakabos spyruokles.
  12. Įdėjus įdėklus arba pastorintas gumines tarpines po automobilio spyruoklėmis.
  13. Po važiuoklės remonto darbų:
  • Pakabos svirčių keitimo;
  • Švytuoklės šakės keitimo;
  • Vairo reduktorių ar vairo pavaros keitimo;
  • Vairo traukių antgalių keitimo;
  • Rutulinių atramų keitimo;
  • Sailentblokų keitimo.
  • Spyruoklių, statramsčių ar amortizatorių keitimo į kitokį tipą, nes pakeitus tepalinius į dujinius, ar atvirkščiai, keičiasi automobilio prošvaistė, kartu keičiasi ratų suvedimo kampas.

Automobilio traukimo į šoną tiesiojoje priežastys:

  • Išsidęrinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
  • Skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.);
  • Stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
  • Retu atveju sugedę pusašių šarnyrai;
  • Netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
  • Nevientisas padangos karkasas.

3D Technologija

Kompiuterinis ratų suvedimas šiandien jau nebe naujiena. Dėl žemos įrangos kainos, ją naudoja dauguma servisų, tačiau toks ratų suvedimas taps praeitimi. Daugelis mano, kad gerai atlikti ratų suvedimą galima lazeriniu stendu, bet ratų suvedimui svarbiausia tikslumas, o čia nenuginčijamas lyderis – 3D stendas, paremtas “Hunter” ratų suvedimo technologija. Tokį stendą privalo turėti rinkos lyderiai.

“Hunter Engineering Company” – JAV gamintojas, užimantis lyderio pozicijas automobilių ir kitų technologijų srityje.

3D stendo pranašumas prieš senesnes technologijas – tikslumas ir greitai atliekamas ratų suvedimas. Turima duomenų bazė leidžia suvedimą padaryti beveik visiems automobiliams: amerikietiškiems, europiniams ir Azijoje gaminamiems automobiliams.

Ratų balansavimas

Padangos reikalauja itin didelio kruopštumo, dėmesio bei priežiūros. Padangos užtikrina tvirtą automobilio ir kelio dangos sukibimą. Daugumos specialistų nuomone, padangų būklė labai svarbi automobilio vairuotojo ir keleivių saugumui.

Ratų balansavimas – tai jo pusiausvyros išlyginimas. Net ir naujai pagaminti ratai gali būti asimetriški, masė juose gali būti pasiskirsčiusi netolygiai. Netinkamai subalnasuotos padangos gali sukelti vibraciją. Norint užtikrinti tolygų apkrovos pasiskirstymą, sumažinti vibaciją ir taip padidinti vairavimo patogumą, būtina tinkamai subalansuoti ratus. Tinkamai subalansuotos padangos užtikrina važiavimo patogumą, bet to pailgėja jų tarnavimo trukmė.

Patartina, kad kartą per mėnesį specialiu slėgio matuokliu būtų patikrinta, ar padangos pripūstos pakankamai. Jei slėgis per didelis arba nepakankamas, padanga greičiau nusidėvi, įkaista, daugiau sunaudojama degalų, netgi kyla padangos sprogimo pavojus. Jei padangos slėgis kinta, ją vertėtų patikrinti.

Taip pat reguliariai tikrinkite padangų protektorių, kad sužinotumėte, kada reikia keisti padangas. Patariama kas 10 tūkst. kilometrų arba pasigirdus įtartinam ūžesiui iš naujo subalansuoti padangas. Nuolat stebėkite protektoriaus dilimą, ar jis dyla tolygiai. Jei pastebite, kad intensyviau dyla išorinėje dalyje, vertėtų sumažinti greitį posūkiuose.